מצעד שירי הארוויזיון הטובים בכל הזמנים - מיאון דה מייק

מצעד שירי הארוויזיון הטובים בכל הזמנים

לכבוד האירוויזיון המתקרב, החלטנו להיזכר בשירים האהובים עלינו שייצגו אותנו בתחרות וגרמו לנו לגאווה גדולה

10/04/2018

אחד האירועים החשובים במוזיקה באירופה הוא כמובן האירוויזיון. למרות שרבים מהישראלים נוהגים להמעיט מערכו, ישראל ממשיכה להשתתף בתחרות שנה אחרי שנה. לכבוד שליחתה של נטע ברזילי לאירוויזיון 2018 שיערך במאי בליסבון, פורטוגל, החלטנו להיזכר בשירי האירוויזיון הישראלים האהובים עלינו, גם אם הם לא זיכו אותנו בדוז פואה. והיי, אולי תוכלו לשיר אותם באחד מערבי הקריוקי הבאים שלכם במי און דה מייק...

 

אבניבי

 

 


 

 

עם השיר אבניבי ישראל לקחה את המקום הראשון באירוויזיון בפעם הראשונה בשנת 1978. את השיר כתבו אהוד מנור ונורית הירש וביצעו יזהר כהן ולהקת אלפא ביתא. בעקבות הזכייה, בשנה העוקבת (1979) אירחה ישראל את התחרות. בשיר יש פזמון חוזר הכתוב בשפת הבי"ת, ופירושו "אני אוהב אותך".

 

חדרי קריוקי פרטיים של מיאון דה מייק מבטיחים הנאה רצופה שעוד לא ידעתם כמוה.

הללויה

 

 


 

 

אירוויזיון 1979 נערך בבנייני האומה בירושלים, לאחר הניצחון של אבניבי בשנה הקודמת. את השיר הזה שרו גלי עטרי ולהקת חלב ודבש והגיעו למקום הראשון וזיכה את ישראל בניצחון שני ברציפות. שיר זה נכתב על ידי שמרית אור והלחין קובי אושרת. שיר זה נכנס למצעד שלנו גם מכיוון שהוא נבחר להיות השיר המרכזי של חגיגות שנות ה-70 למדינת ישראל. רק נציין שבשנה לאחר מכן, ב-1980, ישראל החליטה לוותר על אירוח האירווזיון בגלל תקציבים כלכליים וכן בחרה שלא להשתתף כלל באירווזיון באותה השנה.

 

דיווה

 

 


 

דיווה הוא השיר אותו ביצעה דנה אינטרנשיונל ב-1998 וזיכה את ישראל בזכייה במקום הראשון. שיר זה נכתב על ידי יואב גינאי והולחן ע"י צביקה פיק. לאחר הזכייה, דנה עלתה לשיר עם שמלה מיוחדת שעיצב במיוחד בשבילה מעצב האופנה הצרפתי ג'אן פול גוטייה שחלקו העליון עשוי כמו נוצות ציפורים צבעוניות. בעקבות זכיית השיר, בשנה לאחר מכן, 1999 אירחה ישראל את תחרות האירוויזיון ה-44.

 

השקט שנשאר

 

 


 

למרות שלא הגיע למקום הראשון כמו השירים הקודמים, השקט שנשאר הוא אחד השירים האהובים עלינו והוא בוצע ע"י דיווה נוספת עם קול מטורף – שירי מיימון באירוויזיון 2005. שיר זה בוצע בעברית ובאנגלית וקיבל את השם – "Time to say goodbye" והגיע למקום ה-4 שזיכה את ישראל להעפיל אוטומטית לגמר האירוויזיון ב-2006.

 

חי

 

 


 

 

חי, אותו ביצעה עופרה חזה, הגיע למקום השני בתחרות האירוויזיון ב-1983. את השיר כתב אהוד מנור והלחין אבי טולדנו. האירוויזיון התקיים במינכן, גרמניה ולכן הייתה התרגשות גדולה מאוד לראות את עופרה חזה שרה דווקא את השיר הזה עם המילים – "עם ישראל חי" על אדמת גרמניה, 38 שנה לאחר תום מלחמת העולם השנייה.

 

ולסיום, קבלו את השיר של נטע ברזילי, "Toy", שאיתו תופיע השנה על במת האירווזיון ואנו נצפה ונחזיק לה אצבעות.

 

 


 

קריוקי במיאון דה מייק

מחפשים מקום לחגוג?

מלאו טופס זה ונחזור
אליכם בהקדם

אני מעוניין/ת להצטרף למועדון חברים

אנא המתן...