שירים שהתחפשו: 5 קאברים מוצלחים  - מיאון דה מייק

שירים שהתחפשו: 5 קאברים מוצלחים

רגע לפני פורים, הנה מספר שירים שאולי לא ידעתם שהם בעצם חידוש לשירים קיימים

22/02/2017

כל שנה נכתבים אלפי שירים. חלקם הופכים ישר ללהיטים וחלקם הולכים לאיבוד. יש גם כאלה שאף הופכים את המבצעים שלהם לכוכבים בן רגע ומספר הצפיות ביוטיוב וההשמעות ברדיו ובטלוויזיה לא מפסיק לעלות.

 

במקרים מסוימים, אמנים מחליטים לעשות "קאבר" שהוא בעצם חידוש לשיר מהעבר, לרוב בביצוע שונה מהמקור. בחיפוש קל ביוטיוב אפשר למצוא מיליוני חידושים לשירים. לפניכם 5 שירים שהם בעצם "קאברים" שאינם נופלים מהמקור בכלל ואף הפכו להיות מזוהים עם האמן שחידש אותם.

 

על חבילת פורים שלנו כבר שמעתם? כנסו לפרטים

 

"I will always love you"

 

 


 

 


 

 

רבים נוטים לחשוב כי השיר שייך לוויטני יוסטון, אך למעשה היא חידשה אותו ב- 1992. המקור  נכתב ב-1974 ע"י דולי פרטון. השיר בביצועה של דולי פרטון זכה להצלחה מסחררת ואף על פי כן,  בגרסה של וויטני הוא קיבל את התואר של אחד הסינגלים הנמכרים בכל הזמנים.  עצם העובדה שיוסטון הצליחה להפוך את השיר לנמכר יותר מראה על יכולותיה הווקאליות המדהימות. נוסף על כך, שני הביצועים זיכו את השיר בפרסים רבים. 

 

"גשם"

 

 

 


 


 

 

השיר הפך לקלאסיקה במוזיקה הישראלית ואלפי ישראלים שרים אותו בערבי חברה, מועדוני קריוקי ועוד. השיר שייך ללהקת "בנזין" שנכלל באלבומה "עשרים וארבע שעות" שיצא ב- 1982. בשנת 1998 הוציא אלי לוזון את אלבומו, שבין השירים כלל גם גרסת כיסוי לשיר. מעט לפני כן השיר בביצועו של לוזון הופיע בפסקול הסרט "עפולה אקספרס" כשיר הנושא של הסרט שהפך ללהיט ולשיר המזהה של אלי לוזון. כפי שצוין בהתחלה, זוהי דוגמה לקאבר לשיר שהפך למזוהה עם האמן שכתב אותו ולא עם המקור. 

 

"Knockin' on Heaven's door"

 

 

 


 

 


 

 

 

השיר נכתב ע"י בוב דילן ב-1973 כחלק מפסקול לסרט אותו כתב. השיר הפך מיד לקלאסיקת רוק, הגיע לראש המצעדים והוא בין השירים המוכרים ביותר של דילן עד היום. לא מעט אמנים התפתו וחידשו את השיר כמו למשל רוג'ר ווטרס, אריק קלפטון ואבריל לבין. אך החידוש הטוב ביותר הוא ללא ספק הגרסה של להקת "גאנז אנד רוזס" שהפכו אותו ללהיט משלהם בשנות ה-90. 

"Feeling good"

 


 

 


 

 

השיר נכתב עבור מחזמר ובוצע לראשונה על הבמה ב-1964. ב-1965 נינה סימון הקליטה את השיר לאלבום שלה שיצא באותה השנה. בהמשך, הוא זכה לחידושים רבים כאשר המוכר ביותר מביניהם הוא של להקת "Muse".  הלהקה לקחה את השיר והפכה אותו לשיר רוק מודרני שאף נכנס לאלבום שלהם ב-2001 ונחשב לאחד הקאברים הטובים ביותר שהיו אי פעם. 

 

"אצלך בעולם"

 

 

 


 

 


 

 

מאיר בנאי ז"ל כתב והלחין את השיר ב-1987 והוא נכנס לאלבום שלו "גשם" שהפיק ביחד עם מתי כספי. להקת "היהודים" חידשה את השיר ב-2010 כחלק מסיבוב ההופעות שלהם ונתנו לו פן רוקיסטי, השונה לחלוטין מהמקור השקט והשיר זכה להצלחה רבה.

 

חדרי קריוקי - מיאון דה מייק

מחפשים מקום לחגוג בו את פורים?

מחפשים מקום לחגוג בו את פורים?

מלאו טופס זה ונחזור
אליכם בהקדם

אני מעוניין/ת להצטרף למועדון חברים

אנא המתן...