השירים שיוציאו את כולם מהסוכה
 - מיאון דה מייק

השירים שיוציאו את כולם מהסוכה

לא מעט שירים נכתבו לכבוד סוכות, אבל אתם לא באמת רוצים לשיר אותם בערב הקריוקי שאתם מארגנים לחג

19/10/2016

"שלומית בונה סוכה", "פטיש מסמר ניקח מהר", "בסוכה שלנו" ועוד שירים רבים נכתבו לכבוד אחד החגים הכי כיפים בלוח השנה העברי. אבל בעוד שרוב השירים האלה מתאימים למסיבה בגן של הילד, היינו פחות רוצים לשמוע אותם בערב הקריוקי הסוער שאנחנו מארגנים לכבוד החג. נברנו באנציקלופדיות של מוזיקה כדי לעזור לכם לארגן את הפלייליסט המושלם שיוציא את כולם מהסוכה ויגרום להם לעלות על השולחנות בחדר הקריוקי הפרטי שכבר מחכה לכם אצלנו ב"מיאון דה מייק".

 

זה היה ביתי – מני בגר

 


 

שיר שנפתח במילים "איך שבאו חברים יום יום לשבת, על כוסית או שתיים", מתהדר בלחן שגורם לכולם להתחיל לזוז ומדבר על געגוע לבית שהיה, הוא שיר מעולה לפתוח איתו את קריוקי סוכות שלכם, כי הרי מה היא סוכה אם לא בית זמני? מני בגר אולי לא זכה בתואר "זמר השנה", אבל "זה היה ביתי" הוא הכי שיר סוכות שלנו.

 

Our House – Madness

 


 

היישר מהרפרטואר של הלהקה שהמציאה את משינה מגיע השיר Our House. אולי גם עליו לא חשבתם אף פעם כעל שיר סוכות קלאסי, אבל פתיחת השיר, שמתארת את אבא מתלבש בבגדים חגיגיים, את אמא עייפה ואת הילדים שמשחקים, היא פשוט תיאור כמעט תואם למציאות של סוכות בבתים רבים. ואם ננתח את השיר לעומק, נגלה שכשהם שרים "הבית שלנו נמצא באמצע הרחוב שלנו", הם בכלל מתכוונים לסוכה הקהילתית שהוקמה בגינה השכונתית.

 

אוהב להיות בבית – אריק איינשטיין

 


 

סוכות הוא אחד החגים הכי עמוסים בנתב"ג, עם מאות אלפי ישראלים שרק מחכים לעלות על המטוס הראשון שיוצא, לא ממש משנה לאן. אבל אנחנו בסוכות אוהבים את הקריוקי שלנו עם התה והלימון והספרים הישנים, ממש כמו אריק הישן והטוב. נשארתם בארץ בסוכות? ערב קריוקי הוא זמן אידאלי להזכיר לכולם שאתם כאן פשוט כי זה מה שאתם אוהבים.

 

Homeward Bound - סיימון וגרפונקל

 


 

גם סיימון וגרפונקל אוהבים להיות בבית, רק באנגלית. ואם הם לא עולים על מטוס, הם לפחות יושבים בתחנת רכבת עם מזוודה וגיטרה (קריוקי בשיטות של פעם!). אם יש בחבר'ה שלכם שניים שיודעים לשיר, אבל כמו שצריך, שכנעו אותם לעלות על הבמה ביחד (לא משהו שכמה כוסיות של ערק לא יכולות לעשות), קראו לאחד פול ולשני ארט ושימו "פליי" על Homeward Bound. סוכות מעולם לא נשמע טוב יותר.

 

Burning Down The House – Talking Heads

 


 

כן, כן, אנחנו יודעים, גם לנו זה קורה - לקראת סוף החג, כשכבר מריחים את שמיני עצרת מתקרב, מגיעה התחושה הקבועה של "מתי? מתי כבר ייגמר החג הזה?". אם זה היה תלוי ב-Talking Heads הם כנראה היו שורפים את הסוכה, אבל אנחנו ממליצים לכם רק לשיר את זה (מה גם שבכל מקרה בטח יגיע היורה ויכבה את האש).

 

חג שמח!

 

נמאס לכם לשבת בסוכה? בואו לאחד מסניפי הקריוקי של מיאון דה מייק!

 

מחפשים מקום לחגוג?

מלאו טופס זה ונחזור
אליכם בהקדם

אני מעוניין/ת להצטרף למועדון חברים

אנא המתן...